10 Mart 2013 Pazar

Orada Bir Meclis Var Uzakta

Esma ERDAL

Kime ne kadar uzakta? Günlük haber izleme alışkanlığı olan insanların artık bizi dizi takıntısı gibi bir meclis curcunası takıntısı hatta tutkusu da olabilir. Kavga izlemeyi ayırmaktan çok sevdiğimiz, sese gürültüye alışkanlığımız ezeldendir vesselam. Hangi meclis diye soracak olan varsa hala TBMM efendim şu başkent Ankara’da olup halkın temsili devlet memuru yani ‘milletvekillerini’ barındıran bir yer. Bakınırken gündemde ne haber var diye; yine bir meclis kavgası haberi gördüm. Şaşırmadım elbette. Vekilin biri diğerine şöyle demiş vay efendim diğerleri şöyle ayırmış vs.

Oturuma 10 dakika ara…

Çocukları kötü içerikli dizilerden, filmlerden korumaya çalışan ana babalar aman diyeyim bu haberlere de dikkat etsinler. Ola ki gezinirken kanallarda takılı kalırsa kumanda meclis oturumunda orda da varsa yine bir kavga vekil vekile diyorsa ‘Hıyar sensin lan çakal’ gel de anlat bu çocuğa milletvekilinin milletin temsili olduğunu. Aslında zor değil sokakta da az gördüğümüz manzara değil hani ama bunu da görmeyiversin çocuk. Büyüklerin zaten üç maymunu oynadığı bir memlekette küçükler nasıl etsin bilemez de.

Ürdün de milletvekilleri arasında çıkan kavgada ise elini silahına atmış vekilin biri. Daha neler diyeceksiniz de efendim, oluyor işte bunlar. Mecliste yapılan kavgaların halkın yararına olduğu yönünde beyan edilen bir ifade ise göz yaşartıcı. Yok, biber gazı yediğimizden değil duygulandığımızdan. Halkın yararına iş yapan vekiller kavgayla nereye varabiliyorlar acaba. Çok mu yükleniyorum dersiniz. Tartışmaya müsait bir konu. Elbet tartışmalar, atışmalar olabilir. Bir yarar sağlamak adına mecliste birlik de bu halk için gereklidir. Milletvekili seçilen birey tüm halkın temsilcisidir. Sadece seçildiği şehrin değil. Zaten bu ayrıntıyı da kaçırıyoruz.

E muhalefet zaten muhalefet. E iktidar zaten iktidar. Diğer partiler de zaten az temsil oranına sahip. E nasıl çıkacak karanlıklar aydınlığa. Kim kimin için yanıyor ben bilemedim. 'Ülkemdeki çocuklar et yediğinde, ben de oturup keyifle yiyeceğim' diyen H. Chavez gözyaşlarıyla uğurlanırken ebediyete, Türkiye’de sık sık milletvekili maaşları, vekil çocukları gelirken dile bu ülkede bir şeylerin tersten gittiğini anlamalı der; kavgasız, gürültüsüz bir gün dilerim herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder