5 Kasım 2012 Pazartesi

46+2

M.Cansın Süslü

"Gölge, bilinçli benliğin bastırılmış ve zapt edilmiş yönlerinde tanımlanan bilinçsiz bir komplekstir. Gölgenin yapıcı ve yıkıcı türleri vardır. Carl Jung, gölgenin içindeki farkındalığı ve gölge materyallerinin bilinçli farkındalığa dahil olduğunu, bu materyallerin başka nedenlere bağlanmaması açısından önemini vurgulamıştır."

Katıl, katıl çocuğum
ve dinle
Kendi yaşlı, uyuşmuş gölgemin
içine doğru süzülüyordum..
Benim gölgemin..
Üstümdeki deriyi çıkarıyorum
Yara kabuklarımı kaldırıyorum tekrar
Aşağıdayım
O yaşlanmış kaslarımın
İçini kazıyorum
Bir ipucu arıyorum

Karnımın içine doğru kıvrılıyorum
Olduğum şeyden arınıyorum
Kendi karmaşamın ve güvensiz saplantılarımın içinde debeleniyorum
Benimle kesişen bir yama için
Ya da bana rehberlik edecek bir tek kelime için..
Değişimin geldiğini hissetmek istiyorum
Neyin içinde saklandığımı bilmek istiyorum...

Gölgem
Değişim gölgemin içine doğru geliyor
Gölgem derimi soyuyor -bir elbiseyi çıkarır gibi-
Yara kabuklarımı
Yine kaldırıyorum

"İnsan varlığı, Gölge'nin gerçekliği ile 4 şekilde yüzleşir: Reddetme, başkalarına ait olduğunu zannetme, birleşme ve/veya dönüştürme."

Değişimin beni yuttuğunu-özümsediğini- hissetmek istiyorum
Dışarısının içime kıvrıldığını hissetmek
Metamorfozu hissetmek istiyorum
Katlandığım şeyden arınmak istiyorum...-yani bu hayattan...-
Yaşamayı seçtim
Büyümeyi, alıp vermeyi,
İlerlemeyi, öğrenip sevmeyi,
Ağlamayı, öldürmeyi ve ölmeyi
Paranoyak olmayı ve
Yalan söylemeyi, nefreti ve korkuyu

İlerlememi sağlayacak ne varsa yaptım..
Yaşamayı seçtim
Yalanı, öldürmeyi ve vermeyi
Ölmeyi, öğrenmeyi ve sevmeyi
Bir adım atmamı sağlayacak ne varsa yaptım...

"Dünyada toplam 3 farklı insan türü vardır. Bunlar, tek bir gerçekliği 3 farklı şekilde algılar, hisseder ve yorumlarlar.

Birinci tür,42+2 kromozom dizilimine sahiptir. Bu tür, bilincin kendi benliklerinin dışında bir dünyada olmadığı ve benliklerinin içinde bütünlük oluşturduğu bir türdür. Onlara göre dünyada tek tip enerji, tek tip hayat ve tek tip varoluş bulunur ve bu her yerdedir. Herhangi bir yerde olan herhangi bir şey de bunun içindedir. Bu, vücudun içindeki hücreler gibidir. Bunlar sadece bir bilince bağlıdır ve her şeyin içindedir. Bu türe örnek, Austuralya yerlileri gösterilebilir. Şu anda bu tip kabilelerin sayısı çok azdır.

İkinci tür, insanların genelinde(bizlerde diyebiliriz) bulunan 44+2 kromozoma sahip olan türdür. Bizim kromozomlarımız bilincin uyumsuz bir seviyesidir ve 42+2'den bizden sonraki seviye olan 46+2'ye bir geçiş evresini oluşturur. Bu aşamadan gelen fazladan 2 kromozom, her şeyi değiştirir."


Gölgem
Değişim geliyor
Şimdi tam zamanı
Kas hafızamı dinle
Üstüme yapışanları -bu giysiyi- düşünüyorum kaç zamandır
Ve işte 46 ve 2 tam karşımda duruyor..


Sanatçı: Tool
Eser adı: Forty Six & 2
Albüm: Ænima



Not: Şarkı çevirisi tarafıma aittir. Dörtlük aralarındaki bilgiler araştırmam sonucu ortaya çıkmıştır. Şarkının herhangi bir hakkını elimde bulundurmamaktayım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder